​Hold

Betalingshold​

Blid Yoga:

En yogatime for alle, hvor vi i et roligt tempo strækker og afspænder kroppen. Timen er blid og hensyntagende, og det kræver ingen forudsætninger at være med. Vi arbejder på et niveau, hvor alle kan få et udbytte—lige fra begyndere og mennesker med skader—til erfarne yoga-udøvere. Vi arbejder også med åndedræt, afspænding og guidet meditation. Timen består dog primært af blid yoga. En time, der er afstressende og samtidig vitaliserende for krop og sind.

FysioPilates:

Fysiopilates er en videreudvikling af konceptet Pilates, men her er det fysioterapeutiske aspekt inddraget. FysioPilates har til formål at styrke stabiliteten og udholdenheden af kroppens stabiliserende muskler samt at optimere kropsbevidstheden. Derfor laves der få, men intensive øvelser, der bliver holdt i et kontrolleret tempo, så deltageren får mulighed for at koncentrere sig om kvaliteten i de enkelte øvelser. FysioPilates er funktionel træning, som du kan overføre til hverdagen. Træningen kan både anvendes som almindelig-, forebyggende– og vedligeholdende træning eller genoptræning.​

Neurologihold:

Holdet henvender sig til patienter med balance-/koordinationssvækkelse samt muskelkraftnedsættelse. Kategorimæssigt henvender holdet sig til sklerose-patienter, hemi–/paraplegi, parkinsonpatienter samt patienter med andre funktionsnedsættende lidelser mht. styring af kroppen. Træningens indhold er styrketræning, bevægetræning, balance– og koordinationstræning. Alle patienter kan deltage, da der tages hensyn til den enkeltes niveau. Deltagelse forudsætter henvisning.​

Ryghold:

Formålet med ryghold er at give dig træningsmuligheder, der gør din ryg stærk og derigennem give dig en god dagligdag. Træningen har fokus på muskelkorset-muskulaturen. Ved at træne disse bliver ryggen stabil. Træningen består af koordinations-, balance– og styrketræning. Vi starter med en god opvarmning og slutter af med udspænding. Ryghold kræver henvisning, og før og efter rygholdsforløbet skal du testes. Træning: 2 gange om ugen i 3 måneder. Find mere information om rygholdet i vores folder.​

Ryghold/fortsat:

Fortsætter-ryghold er et tilbud til deltagere, der tidligere har været på rygholdet. Her forventes der et kendskab til muskelkorsettræning samt en vis styrke og koordination. Træningen veksler mellem styrketræning, øvelser på bold og udholdenhedstræning på tid. Deltagelse forudsætter henvisning.​

Skulderhold:

Holdet er målrettet træning til personer med skulderproblemer, fx impingement, myoser osv. Træningen består af en kort opvarmning efterfulgt af den målrettede træning, som fx mobilitet, stabilitet, styrke, udholdenhed og koordination. Der kan tages individuelle behov. Træningen vil foregå i den store holdsal tirsdag kl. 17:30-18:15. Deltagelse forudsætter henvisning.​

Varmtvandstræning:

Denne træningsform er for alle, og undervisningen foregår i Ringsted svømmehal. Der er en god stemning med plads til grin undervejs i timen. Man laver rolige øvelser i vandet til musik, og man laver kun det, man kan. Det er en fysioterapeut, der står for træningen.

Efterfødselshold

Efter en lang graviditet, hvor kropsholdningen ændrer sig og efter en fødsel, der er en hård belastning for kroppen, skal kroppen genopbygges.

Under graviditeten deler mavemusklerne sig, og efter dit barn er kommet til verden, er det ikke altid de naturligt samler sig igen - og dermed opstår der delte mavemuskler.

Samtidig har bækkenbunden været under pres. Dette vil der bl.a. være stor fokus på med øvelser og vejledninger, du kan bruge i det daglige.

Træningen vil fokusere på:

  • At få bækkenbundens styrke tilbage
  • At samle de delte mavemuskler igen (rectus diastase)
  • At få din kropsholdning tilbage
  • At styrke hele din krop - med fokus på skuldre, balder og mave
  • At få din kondition tilbage

Vi anbefaler, at du påbegynder træningen ca. 5-8 uger efter fødselen. Skulle der være komplikationer efter fødslen, er det en god idé at tale med din læge først.​

Tilmeldingshold

Puls/styrke

​Hold med fokus på kondition og simple styretræningsøvelser. Holden kan tilapsses til alle træningsniveauer, og øvelserne er ikke teknisk svære.

I en træningstime vil der være en opvarmning, og derefter 2-3 ”trænings heats” af forskellig varighed og intensitet. Dette kan være både interval, cirkel og udholdenhedstræning. For det meste vil der blive arbejde med alle muskelgrupper i løbet af en træning, men der kan godt være fokus på bestemte grupper i træningen.

Der vil altid være kombination af kondition og styrkeøvelser, så man både får sved på panden og ømme muskler.

Intensiv mix/funktionel styrketræning

​30 minutters effektiv funktionel styrketræning, for dig der ønsker at blive stærkere i hverdagen. Holdet ligger også så du kan komme direkte fra spinning af, så du allerede er godt varmet op. Funktionel træning, betyder at træningen vil være baseret på øvelser der minder om de bevægelser du laver i hverdagen. Fokus for timen er øget udholdenhed med mange gentagelser og lav vægt, stabilitet af kropskernen og øvelser der udfordrer din balance.

Alle kan være med, da øvelserne udføres i eget tempo. Opvarmning sker på egen hånd inden holdets opstart.

Foamroller:

​Foam rolling kan øge din mobilitet, mindske muskelømhed og forbedre din restitution. Så giv dig selv en halv time og få musklerne løsnet op, så kan du slippe for at være øm efter træningen, eller kom og få inspiration til selv at forsætte derhjemme med en foamroller. Vi har fokus på musklerne i hele kroppen.

Bike:

På vores Bike hold er der altid super stemning og du bestemmer helt selv, hvor meget du vil presse dig selv, - et er dog sikkert, du får sved på panden.

Body Strength Senior:

Vægttræning for seniorer, hvor hele kroppen arbejdes igennem, men med hensyntagen til, at gennemsnitsalderen på dig, som deltager, er højere. Et rigtig godt alternativ til træning i maskinerne. Styrker desuden koordination og balance på en anden måde, end når du træner i maskinerne.​

Boldhold:

Boldhold er holdet, hvor vi træner på store bolde, både siddende, på ryggen og på maven. Kroppen bliver bevæget godt igennem. Der er fokus på sjove koordinerings-, balance- og styrkeøvelser, hvor musklerne omkring rygsøjlen bliver udfordret. Vi træner også kondition på bolden i et godt tempo. Vi slutter af med udspænding af hele kroppen. Boldholdet er et godt supplement til din træning i maskinerne.​

Work The Beat:

I ”work the beat” er der fokus på styrke, og udholdenhedstræning med alternative øvelser i flow til musik. Holdet er for dig der vil rykke din grænser for udholdenhed, styrke, balance, og øge din kropsbevidsthed. Det er en times fysisk træning med helkropsøvelser i centrum uden brug af større redskaber.

Holdet starter med 10 min. opvarmning over gulvet, 40-45 min. styrketræning og udholdenhedstræning, med en afsluttende stræksekvens.

Latin Rythm:

Dans dig glad og stærk til latinamerikanske rytmer. Holdet er en træning for hele kroppen, med fokus på koordinationstræning, udholdenhedstræning og en masse sved på panden!

Holdet starter med en opvarmningssekvens på 10 min. Derefter dans i 40-45 min. og en afsluttende stræksekvens.​

Aerial Yoga:

Aerial yoga træner dig i en følelse af vægtløs tilstand. Det gør det muligt for dig at styrke og strække din krop på en HELT ny måde. Denne anderledes træning, udfordrer dig på balancen, styrken og smidigheden, du får strakt din krop på en skånsom og dybdegående måde, hvor du holder stillingerne i længere tid, så varmen og sveden kommer indefra.

Kort sagt er der fokus på stræk, åndedræt og afspænding, samt dit fasciavæv (bindevæv).

Stram op:

En klassisk stramop time, hvor vi efter opvarmningen, forsætter over i toning af samtlige muskler i kroppen. Her er både stående og liggende øvelser - med og uden redskaber - fokus på kondition, udholdenhed, styrke, koordination, balance - kan man forlange mere? En god hård time, hvor du er godt 'brugt' bagefter.

Fysio-cross:

Er et funktionelt-træningshold, hvor vi laver øvelser med egen kropsvægt, balancepuder, kettlebells, elastikker, catslides, stepbænke, slynger (TRX) og meget andet. Det er inspireret af crossfit, og derfor et hold for dig der vil have MAX ud af din træning! Både i hht. styrke, udholdenhed og kondition.

Vi starter altid ud med ledopvarmning, hvorefter der er forskellige opvarmende øvelse på gulv, dynamic stretching og forskellige former for kravl.

På holdet er der altid instruktion i øvelserne og disse kan skalleres i både udgangsstilling og belastning, således at alle kan være med. Der vil være forskellige øvelser fra gang til gang, med en blanding af cirkeltræning og andre træningsformer på tid, med fokus på enten intensitet, volume eller begge. En ting er dog altid sikker - Det kommer til at gøre ondt, men du vil have den mest fantastiske følelse i kroppen bagefter!

Pilates:

Pilates træner hele kroppen på en rolig, skånsom og effektiv måde, hvor der er fokus på kropsstammen (ryg og mavemuskulaturen). Kroppen bliver smidiggjort, og du lærer den korrekte holdning, som er mest skånsom for led og muskler. Det kræver lidt tålmodighed at holde spændingen, men det er det værd. Når først du har lært pilates vil du ikke kunne undvære denne form for træning.
Der bliver arbejdet på forskellige måder i en pilates time.
Rolige bevægelser, hvor ekstra fokus er at mærke.
Puls, her arbejdes der med små, pumpe/puls bevægelser, der får syren frem i musklerne. Udholdenhed, vi bliver i en øvelse.

FysioPilates:

Fysiopilates er en videreudvikling af konceptet Pilates, men her er det fysioterapeutiske aspekt inddraget. FysioPilates har til formål at styrke stabiliteten og udholdenheden af kroppens stabiliserende muskler samt at optimere kropsbevidstheden. Derfor laves der få, men intensive øvelser, der bliver holdt i et kontrolleret tempo, så deltageren får mulighed for at koncentrere sig om kvaliteten i de enkelte øvelser. FysioPilates er funktionel træning, som du kan overføre til hverdagen. Træningen kan både anvendes som almindelig-, forebyggende– og vedligeholdende træning eller genoptræning.​

Samarbejde i bevægelse

Anti doping danmark

Find os

Fysikken Ringsted

Fuglebakken 1 - 4100 Ringsted

Tel.: 57 61 24 65

fysikken@fysikken.dk

Fysikken Bjæverskov

Ejbovej 13 A - 4632 Bjæverskov

Tel.: 56 87 17 00

fysikken@fysikken.dk