Holdbeskrivelser

​Bike'n'strength

Det bedste fra to forskellige timer. Til dig, der vil ha’ trænet både konditionen og styrken– hurtigt og effektivt. Vi starter med at spinne en halv time, og derefter går vi i træningssalen, hvor vi styrketræner med individuelt tilpassede vægtstænger. Vi træner i alt fem kvarter inkl. udstrækning. Timen er i den lidt hårdere kategori.​

Body Strength Senior

Vægttræning for seniorer, hvor hele kroppen arbejdes igennem, men med hensyntagen til, at gennemsnitsalderen på dig, som deltager, er højere. Et rigtig godt alternativ til træning i maskinerne. Styrker desuden koordination og balance på en anden måde, end når du træner i maskinerne.​

Boldhold

Boldhold er holdet, hvor vi træner på store bolde, både siddende, på ryggen og på maven. Kroppen bliver bevæget godt igennem. Der er fokus på sjove koordinerings-, balance- og styrkeøvelser, hvor musklerne omkring rygsøjlen bliver udfordret. Vi træner også kondition på bolden i et godt tempo. Vi slutter af med udspænding af hele kroppen. Boldholdet er et godt supplement til din træning i maskinerne.​

Fysikken SeniorBike

Det er en god time, hvor pulsen bliver bygget op. Det kan være en bjergtime eller en hård konditionstime. Man både sidder og står på cyklen. Dette er en time for dig, der godt kan lide at slide i det, men der er også plads til begyndere.

Puls- og bodybike (med hensyn)

Timen tager udgangspunkt i dig, og hvad du kan klare på en cykel. Har du nogle skavanker, som gør at du ikke kan klare en almindelig spinningstime, men gerne vil have sved på panden, så er timen lige noget for dig.

Du cykler så længe, du kan klare det, og der tages individuelle hensyn.​

Ryg- og stabilitetstræning

Ryg– og stabilitetstræning er en halv time, hvor der er fokus på træning af ryggen. Maven er en selvfølge under denne halve time. God ide - ikke et krav - at varme lidt op, før du kommer.​

Stram Op

En klassisk stramop time, hvor vi efter opvarmningen, forsætter over i toning af samtlige muskler i kroppen. Her er både stående og liggende øvelser - med og uden redskaber - fokus på kondition, udholdenhed, styrke, koordination, balance - kan man forlange mere? En god hård time, hvor du er godt 'brugt' bagefter.

Fysio-Cross

Er et funktionelt-træningshold, hvor vi laver øvelser med egen kropsvægt, balancepuder, kettlebells, elastikker, catslides, stepbænke, slynger (TRX) og meget andet. Det er inspireret af crossfit, og derfor et hold for dig der vil have MAX ud af din træning! Både i hht. styrke, udholdenhed og kondition.


Vi starter altid ud med ledopvarmning, hvorefter der er forskellige opvarmende øvelse på gulv, dynamic stretching og forskellige former for kravl.


På holdet er der altid instruktion i øvelserne og disse kan skalleres i både udgangsstilling og belastning, således at alle kan være med. Der vil være forskellige øvelser fra gang til gang, med en blanding af cirkeltræning og andre træningsformer på tid, med fokus på enten intensitet, volume eller begge. En ting er dog altid sikker - Det kommer til at gøre ondt, men du vil have den mest fantastiske følelse i kroppen bagefter!

Pilates Challenge

Pilates træner hele kroppen på en rolig, skånsom og effektiv måde, hvor der er fokus på kropsstammen (ryg og mavemuskulaturen). Kroppen bliver smidiggjort, og du lærer den korrekte holdning, som er mest skånsom for led og muskler. Det kræver lidt tålmodighed at holde spændingen, men det er det værd. Når først du har lært pilates vil du ikke kunne undvære denne form for træning.
Der bliver arbejdet på forskellige måder i en pilates time.
Rolige bevægelser, hvor ekstra fokus er at mærke.
Puls, her arbejdes der med små, pumpe/puls bevægelser, der får syren frem i musklerne. Udholdenhed, vi bliver i en øvelse.

Samarbejde i bevægelse

Anti doping danmark

Find os

Fysikken Ringsted

Fuglebakken 1 - 4100 Ringsted

Tel.: 57 61 24 65

fysikken@fysikken.dk

Fysikken Bjæverskov

Ejbovej 13 A - 4632 Bjæverskov

Tel.: 56 87 17 00

fysikken@fysikken.dk